Ditt bloggnamn

Löshår?

2010-04-08 / 23:46:48   Min vardag

Jag funderar på att köpa löshår så fort jag får pengar, jag är så less på mitt korta hår och trivs inte alls i det. Jag vill jättegärna ha längre hår, och önskar att mitt egna hår kunde växa lite fortare. Jag vet inte riktigt om det är värt att köpa löshår, för man vill ju att det ska se naturligt ut. Eftersom att jag har uppklippt hår så måste jag nog isåfall klippa löshåret också, så det flyter in i mitt egna hår. Sedan att klippa så att det ser bra ut är kanske inte så enkelt. Skarpa och ojämna kanter är lätt hänt, iaf för min del, när man klipper löshår. Det var iaf så det blev i våras då jag hade det.

Det är iaf detta hår jag funderar på, ifrån Tajmahal. Håret kommer då på en trens som är ca 1 meter bred, och då köper man till clips eller vad man nu väljer att fästa håret med. Jag föredrar iaf clips, som inte slits lika fort eftersom att man inte behöver ha på sig det hela tiden, och det sliter inte heller på ens egna hår. Och eftersom att jag är en sån person som måste duscha och tvätta håret varje dag så är det nog superbra att jag väljer clips.

Jag vill absolut inte ha överdrivet långt hår, då ser det inte alls naturligt ut. Jag bokstavligt talat hatar folk som det verkligen syns sådär supermycket på att dom har löshår. Och ännu värre är när man ser clipsen/limmet osv, det ser verkligen förjävligt ut. Om jag beställer hår tänker jag iaf inte ha längre än 35cm. Sist jag beställde, så köpte jag hår som var 45 cm enligt internetsidan, men när jag fick hem det var det ca 65 cm långt. Fy vad det såg ut. Använde det dock bara 1-2 gånge eftersom att mitt egna hår var så gott som vitt, och löshåret var blont.

Nu har jag ju iaf bestämt mig för att inte bli blond igen, hur länge jag nu lyckas hålla det. Så om jag beställer löshår så blir det brunsvart, känner att det är enklast att få färgerna att matcha då.



Kommentarer
Postat av: ENTREVISTA, - lär känna bloggarna!

Håller med dig där, löshår är riktigt fult när clipsen syns eller när det inte är helt rätt färg. Jag hade löshår i höstas och fick färga det en gång men sedan blev färgen jätte bra :)



SV: Ja precis, jag hade inga problem med att äta efter att ha piercat mig i läppen! haha :)



2010-04-09/ 14:13:46
URL: http://entrevista.blogg.se/
Postat av: ENTREVISTA, - lär känna bloggarna!

SV: Haha ja precis, och det är så grymt äckligt när det syns att det är rätt av löshår.



Det är en sak att veta att någon har löshår och en annan att märka det själv för att det ser så onaturligt ut som det bara går.

2010-04-09/ 15:04:56
URL: http://entrevista.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
 RSS