Ditt bloggnamn

Lazy Sandy gör en budget

2010-05-24 / 15:05:20   Min vardag

Jag vaknade nångång efter 10 idag, för då skulle Christoffer åka. Klockan är nu 15 och jag har fortfarande inte stigit upp ur sängen, endast för toabesök och för att hämta cola. Men trots detta så har jag faktiskt gjort nytta idag! Jag har gjort en månadsbudget till mig och Christoffer. Det ser faktiskt ljust ut, och jag förstår inte hur i hela friden Christoffer alltid lyckas göra slut på pengarna innan nästa lön!

Nu när man får det på papper, kan räkna utgifterna och se vad man har kvar att leva för så känns det ju bara hemskt att man slösar bort allt på massa onödigt skit. Så om Christoffer har pengar kvar på kontot innan nästa löning så kommer jag nog vara den mest stolta människan i världen. Jag kommer nog att fortsätta göra en budget varje månad, så man kan se tillbaka och se om man gör några framsteg. Haha, känner mig som programledarna i Lyxfällan ^^ Men vi är inget lyxfällan-fall, utan vi (jag) vill bara ha lite mer koll på var pengarna tar vägen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
 RSS