Ditt bloggnamn

Vovve-bebis

2010-05-20 / 15:28:32   Min vardag

Idag följde jag och Christoffer med mamma och tittade på hundbebisar. Förmodligen så ska vi dit idag igen och titta, eller om det blir imorgon. Ena lillkillen blir förhoppningsvis våran, och jag är så jävla glad. Valparna var jättefina, speciellt lilla Hugo :) Mamma känner hon som har valparna, dom har känt varandra ett bra tag, och till en början blev jag erbjuden en 4årig tik för 4000kr. Anledningen till att de ska sälja henne är för att hon inte kan få valpar, men både jag och Christoffer vill mycket hellre ha en liten valp. När vi åker dit igen ska vi kolla om det går att dela upp betalningen, det är inte varje dag man går runt med 10 lax i bakfickan direkt. Jag hoppas massor att det ska gå bra.

Valpbebisarna är 8 veckor nu, så om 2 veckor är dom leveransklara. Och om allt går som jag vill, så kanske vi får ta en lillkillen i början på juni. Jag har länge velat ha en hund som heter Ludde, men Christoffer är inte riktigt på min sida gällande det namnet. Så förmodligen så får han fortsätta heta Hugo, som han gör i stamtavlan, om vi inte kommer på något finare. Men Hugo är det inget fel på ^^


Såhär ser vackra Hugo ut. En renrasig Phaléne-kille. Hans svarta tecken på sidan ser ut som ett hjärta ^^

Kommer mer bilder på valparna sedan. Jag håller tummarna hårt hårt hårt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
 RSS