Ditt bloggnamn

Hemsk dröm.

2010-04-03 / 16:44:27   Min vardag

Sov länge idag, till 13 ungefär och det var riktigt skönt. Dock drömde jag en väldigt konstig och hemsk dröm. Jag gick på en skola, där vi fick testa hur det var att vara död, för att sedan berätta för andra om hur det är. Så vi spändes fast i någon maskin, kroppen dog men själen var fortfarande vid liv. Jag såg mig själv fastspänd i den där maskinen, och kunde gå runt i skolan och se allt som hände trots att det bara var min själv som vandrade runt.

Jag kunde prata, och folk kunde höra mig och prata med mig, men ingen kunde se eller röra mig. Efter en dag så fick vi komma tillbaka till våra kroppar, och då hade något blivit fel så jag fick veta att jag skulle dö på riktigt. Och som nu, så var jag tillsammans med Christoffer, och det var samma årstid och månad som det är på riktigt.

Jag dog, men min själ var kvar och jag var kvar i skolan. Jag pratade med Christoffer, ville så gärna krama och pussa honom men det gick inte eftersom att han varken såg eller kunde känna på mig. Jag hade också fått veta att jag bara hade några dagar på mig att ta farväl, sedan skulle även min själ försvinna. Det som var så konstigt var att jag kände mig precis som vanligt, som en vanlig människa och jag kunde se mig själv i spegeln och se att det var jag som stod där, men ingen såg mig.

Ingen hade berättat det för min mamma, och jag visste inte hur jag skulle säga det. Så jag vågade inte. Och när jag pratade med Christoffer om det så brydde han sig inte, och jag var ledsen över att inte vara med om hans födelsedag. Jag la mig och sov, och drömde (drömde i drömmen) att allt blev som vanligt igen. Så när jag vaknade såg jag att Christoffer satt och spelade,  med ryggen emot mig. Jag trodde då att allt var som vanligt, och frågade honom om han såg mig. Han sa "ja, det är klart att jag ser dig" men han vände sig inte om. Så jag bad honom vända sig om och titta på mig, men då visade det sig att han inte alls såg mig, så då blev jag ledsen igen.

Sedan var det någon form av fest i skolan, och alla elever var där. Det var fortfarande ingen som såg eller kunde ta på mig. Sedan råkade jag "gå in i" en kille, som reagerade. Jag sa åt honom att stå still och låta mig röra vid honom, och han kände det! Men han nekade till att han kände när jag rörde honom, så ingen trodde på det.

Sedan vaknade jag, på riktigt alltså. Var helt förvirrad och visste varken in eller ut, så jag bad Christoffer titta på mig och komma och krama mig för att försäkra mig själv om att det bara var en dröm. Fyfan vad obehagligt det var, jag vill aldrig behöva lämna Christoffer, och speciellt inte på det där sättet. Men som tur var så var det bara en dröm!

Grattis om du orkat läsa ända hit ^^

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
 RSS