Ditt bloggnamn

26/1

2010-01-26 / 09:13:38   Min vardag

Igår försökte jag lägga mig någorlunda i tid, ställde väckarn på 7 och bestämde mig för att jag ska upp då, så enkelt är det. För efter att inte ha brytt sig ett skit om när jag kliver upp så tänkte jag att nu måste jag göra ett försök. 08.50 kommer en arg mamma in på mitt rum och slänger ur sig både det ena och det andra. Så nu är jag väl mest trött och förbannad, för jag har då inte hört någon väckarklocka. Måste ha sovit skönt då med andra ord. Dock låg telefonen på golvet också, under sängen, så det kan ju vara en annan anledning. Enligt mamma så är jag iaf den enda i världshistorien som början halv 11 varje dag, så jag vet inte riktigt om jag ska känna mig hedrad och fortsätta med det eller om det är något dåligt? Glad är hon inte iaf.

Då blir det att ta bussen som går vid 10 idag också, fastän att jag hatar den. Den går 10.00 ifrån Kramfors, på dintur.se står det att den ska vara i Frånö 10.05.. Går man ut så att man står vid busshållplatsen vid den tiden så får man oftast vänta till kvart/tjugo över, men anpassar man sig efter att det nästan alltid är sen så har bussjäveln kommit 10.05. En gång fick jag vänta på den i 30 minuter, en gång kom den vid 10. Slutsatsen är då, man går ut 10.05, springer till busshållplatsen (oftast helt i onödan), sedan får man stå där och frysa i minst 10 minuter.

Nu ska jag sminka mig och sedan gå till bussen, sedan får vi se om det kommer någon buss och tar mig till skolan eller inte. Dö

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
 RSS