Ditt bloggnamn

27/1

2010-01-27 / 19:23:07   Min vardag

Tjolahopp. Imorse när jag vaknade runt 7 så orkade jag inte kliva upp, så låg och drog mig till typ kvar över 8. Sedan var jag tvungen att gå upp och tvätta håret och sånt. Hann bara he på mig foundation och puder innan jag skulle gå till bussen, och hann inte torka håret heller så man såg väl ut som ett jävla mongo. När jag kommer ut genom dörren så ser jag ju såklart bussen på andra sidan lägdan, så då fick jag lov att gå ner till Riks 90 och ta en buss därifrån. Inte så trevligt med tanke på all jävla snö som kom. Blev blöt och fläckig i hela ansiktet :( Så när jag kom till skolan gick jag på toaletten och sminkade mig, så man såg någorlunda normal ut. Det har snöat och blåst hela dagen, förjävligt.
Var livrädd när jag skulle ta bussen hem 15.40, dels för det hemska vädret och dels för att busschauffören kör som en jävla galning oavsett väder. Var hur mycket snö som helst på vägarna, och när vi åkte i backen från Skarpåkern ner mot Brunne så typ tappade bussen fästet och vi gled fram och tillbaka över vägen. Jag bara väntade på att vi skulle hamna i diket och att jag skulle dö. Fick sån jävla panik och hjärtat slog fortare än var en kaninjävel juckar. Bestämde mig för att kliva av och gå, så jag klev av i Brunne och gick hem. Plumsade fram i djupsnö för att inte bli påkörd, var jobbigt som fan. Och det snöade sjukt mycket så jag blev helt dyngsur i ansiktet och håret. Men jag går hellre än att dö i bussen :p
Jag tänker iaf inte åka till skolan imorn om det fortfarande är såhär, eller jag tänker iaf inte åka buss. Ska inte behöva sitta panikslagen påväg till och från skolan, då stannar jag hellre hemma i sängen & tryggheten.

Nu är det "bara" en vecka kvar innan Christoffer kommer, och jag har nog aldrig saknat honom så mycket som jag gör nu. Känner mig handikappad när jag måste göra allt själv.. Sova, duscha, äta, osvosv. Dock kommer vi få vara med varandra sjukt länge! Han kommer på onsdag, 3e februari, sedan så åker jag med honom hem på söndagen och stannar förmodligen tills 14 mars :D Har ju APU i fyra veckor, sedan lov veckan efter. Kom fan på det nu, nu är jag lycklig resten av kvällen iaf :)

Hejsvejs

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
 RSS